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Mini Addenbrooke's Cognitive Examination: Adaptation and validation for the New Caledonian population

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Dissertação de Mestrado (897.0Kb)
Relatório de estágio (1.830Mb)
Data
2024
Autor
Bailly, Sarah Mélissa Wamé
Metadata
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Resumo
The Mini Addenbrooke's Cognitive Examination III (M-ACE III) is a brief cognitive screening test. The objective of this study was to adapt and validate this test for the population of New Caledonia. Our sample consisted of 100 voluntary participants aged over 18 years. Results showed that the performance of women did not differ significantly from that of men. Participants from the southern province scored higher than those from the islands. Native French speakers scored higher than those whose mother tongue was not French. The Cronbach's alpha coefficient for the M-ACE was deemed acceptable (α = .701), indicating good internal consistency. Years of education and age were moderately correlated with the total M-ACE score. Multiple linear regression showed that years of education and age significantly predicted the M-ACE score. Normative tables based on age, education level, gender, and other data were created to facilitate the interpretation of results.
 
O Mini Addenbrooke's Cognitive Examination III (M-ACE III) é um teste breve de rastreio cognitivo. O objetivo deste estudo foi adaptar e validar este teste para a população da Nova Caledónia. A nossa amostra era constituída por 100 participantes voluntários com mais de 18 anos. Os resultados mostraram que o desempenho das mulheres não difere significativamente do dos homens. Os participantes da província do sul obtiveram uma pontuação mais elevada do que os participantes das ilhas. Os falantes nativos de francês obtiveram melhores resultados do que aqueles cuja língua materna não era o francês. O coeficiente alfa de Cronbach para o M-ACE foi considerado aceitável (α = 0,701), indicando uma boa consistência interna. Os anos de escolaridade e a idade estavam moderadamente correlacionados com a pontuação total do M-ACE. A regressão linear múltipla mostrou que os anos de escolaridade e a idade previam significativamente a pontuação M-ACE. Foram criadas tabelas normativas com base na idade, nível de escolaridade, género e outros dados para facilitar a interpretação dos resultados.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.11816/4711
Collections
  • Psicologia da Saúde e Neuropsicologia

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